About Us

Connectome

来たるIoT全盛時代、あらゆるものが接続され、連動していきます。自律テクノロジー(Autonomous Technology)の到来。 我々の身の回りにある、自動車、ドローン、飛行機、家電、ロボットなどすべてがつながっていくと予想されます。

我々はその自律テクノロジーを実現するプロダクト「Connectome(コネクトーム)」の開発を進めています。自律とは人間のように動くということ。

IoTは人間で言うと触覚や感覚、ロボティクスは人間の身体そのもの。ブロックチェーンは血液や神経や信頼できる記憶の役割を果たすと考えています。そして、それらを統合して判断するのが頭脳にあたるAI。

あらゆるものが自律的に動く世界では、連動して動く無数のデバイスを探し出し、いつどのように使えるかを予測する必要があります。加えて、機械やデバイス同士が自動で連動して支払いを行うM2Mペイメントも不可欠になると考えられます。

Connectomeは、AI・IoT・ロボティクス・ブロックチェーンを組み合わせ、自律世界における時系列の要素が伴うデバイス検索や状況予測、シームレスな取引実行を実現します。


Company    会社情報

Name
社名

Couger Inc.
クーガー株式会社

Founded in
設立

December, 2006
2006年12月

Location
所在地

Koshiichi Bldg #403, 6-19-16, Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo, 150-0001, Japan
〒150-0001 東京都渋谷区神宮前6-19-16 越一ビル403

CEO
代表者

Atsushi Ishii
代表取締役 CEO   石井 敦

Founders    創業メンバー

Atsushi Ishii, CEO    代表取締役 CEO 石井 敦

Involved in the development of WebSphere etc. at the IBM group. In 2000 he joined Lycos Japan. He is in charge of development and operation of large scale search engine and big data analysis system. After that, joining Rakuten with the acquisition of Lycos, he is in charge of developing search engines for Rakuten and Infoseek.
In December 2006, Couger Inc. was established. He do numerous design and development of systems boasting large-scale access and online games. Also promoted several joint development projects with university laboratories. In 2009, he was appointed CTO of LivingImage Inc. based in Silicon Valley and develops movie generation software.
From 2010 to 2014, he served as the director CTO of dango Inc. and the game title "Magimon" developed at that time acquired top sales in Japan. After that, it expanded also in the United States and South Korea. In 2013, at the world's largest game development conference "GDC 2013" held in San Francisco, he entered a panel discussion as a representative game developer in Japan.
IBMグループにてWebSphereなどの開発に関与。2000年、ライコスジャパンに入社。大規模検索エンジン及びビッグデータ分析システムの開発・運用等を担当。その後、ライコス買収に伴い楽天に加入し、楽天及びインフォシークの検索エンジン開発を担当する。
2006年12月、クーガー株式会社を設立。大規模アクセスを誇るシステム及びオンラインゲームの設計や開発を数多く行う。大学研究室との共同開発プロジェクトも複数推進。2009年、シリコンバレーを拠点とするLivingImage Inc.のCTOに就任し、動画生成ソフトウェアの開発を行う。
2010年から2014年までは、株式会社dangoの取締役CTOを務め、その時に開発したゲームタイトル「マジモン」は国内でトップセールスを取得。その後、アメリカ及び韓国でも展開した。2013年にはサンフランシスコで開催の世界最大のゲーム開発カンファレンス「GDC 2013」にて、日本を代表するゲーム開発者としてパネルディスカッションに登壇した。
個人活動としては、Apache HTTP Server関連のソフトウェアを公開する等、オープンソース開発にも関わっている。

Hikaru Takahashi, CTO    取締役 CTO 高橋 光

He experienced numerous system development with major independent system integrator. In 2001 he joined Lycos Japan and is in charge of designing and developing e-mail systems and community systems for large-scale users. After that, Rakuten and Infoseek also engaged in numerous design and development of large scale community system.
He is specializing in the design and development of backend systems that handle billions of units of access at the daily level and also have many backend development results for large-scale online games.
大手独立系システムインテグレーターにて数々のシステム開発を経験。2001年、ライコスジャパンに入社し、大規模ユーザーを対象としたメールシステム、コミュニティシステムの設計・開発を担当。その後、楽天及びインフォシークにおいても大規模コミュニティシステムの設計・開発に数多く携わる。
デイリーで億単位のアクセスを処理するバックエンドシステムの設計・開発を得意分野とし、大規模オンラインゲームのバックエンド開発実績も多数。